Villkor
Villkor vid arbeten utförda av oss:
Inom Perfekt Stensättning i Stockholm AB som äger varumärket Trädgårdsfixarna ® bedriver vi trädgårdsskötsel, vinterunderhåll och därmed förenlig verksamhet.
Nedanstående villkor har vi tagit fram för dig som kund skull för att minska risken för eventuella missförstånd om vad som ingår i tjänsten. I detta sammanhang är det viktigt att du som kund tar en del av alla nedanstående villkor.
Trädgårdsfixarna ® (Perfekt Stensättning i Stockholm AB) ansvarar ej för skadade kablar, ledningar och annat under marken/ jorden som inte meddelats till oss. Kunden ansvarar för att informera oss/ vårat team om eventuella hinder eller känsliga delar under marken. Anmäler kunden till oss eventuella rör/ ledningar som finns under marken så arbetar vi med särskild försiktighet.
Kunder ansvarar för att informera om alla hinder som kunde påverka utförandet av arbetet.
PRISER
Alla priser på denna sidan är inklusive moms, efter Rutavdrag 50% och förutsatt att vi använder dina verktyg för att utföra uppdraget. Minsta debitering 2h per tillfälle.
I priserna ingår resekostnad inom 2,5 mil från Huddinge, därefter tillkommer milersättning 75 kr/mil
Användning av våra redskap – 29 kr per tillfälle
Användning av våra maskiner – 79 kr per tillfälle
Bränsle till maskiner – 49 kr / liter
Bortforsling av avfall – 690 kr / fram till 500 kg
Uppstarts-avgift tillkommer – 89 kr (engångsdebitering för en ny kund)
Priserna kan variera beroende på olika omständigheter, men gäller vid beställningstillfället.
RUTAVDRAG
När du anlitar oss för trädgårdstjänster så har du rätt att utnyttja rutavdraget. Du betalar med andra ord mindre för våra tjänster. När du har betalat summan eller fakturan, ansöker vi om en begäran om utbetalning från Skatteverket.
Vi förbehåller oss rätten att fakturera återstående belopp, motsvarande skattereduktionen, om begäran från Skatteverket avslås.
Skatteavdraget gäller enbart för arbetskostnaden, inte för material och resekostnader.
BETALNING
Kort vid bokning, Swish vid bokning eller på faktura, senast 10 dagar efter utförd tjänst.
BEKRÄFTAD TJÄNSTDATUM
Datumet för utför av tjänsten framgår i vår orderbekräftelse eller enligt vad som är avtalat.
REKLAMATIONER
Skulle någonting inte vara i bra eller du är inte nöjd med utförd tjänst skall kontakt tas med oss snarast så vi kan lösa problemet.
AVBOKNINGSREGLER
Fri avbokning inom 72 timmar efter bekräftad beställning, under förutsättning att inte arbetet har påbörjats
Sker avbokningen efter två veckor efter bekräftad beställning kommer vi att fakturera 30% på ej utförd arbete
Vi kommer att fakturera 30% av arbetet om det inte finns förutsättningar för att utföra den inbokade tjänsten
BIDNINGSTID & UPPSÄGNINGSTID
Trädgårdsabonnemang har ingen bindningstid. Trädgårdsabonnemanget har två (2) kalendermånaders uppsägningstid.
ARBETSMILJÖ
Företaget accepterar ingen form av mobbning, trakasserier eller diskriminering av något slag på arbetsplatser. Alla medarbetare behandlas med jämlikhet och respekt oavsett utbildning, erfarenheter och kompetens vid tillsättande av tjänster, rekrytering och lönesättning.
Våra medarbetarna har lika rätt att fråga om genomförbarheten av arbeten och tjänster i samråd med kunden. Däremot har medarbetaren rätt att ge förbättringsförslag.
Det här ingår i allmänna trädgårdsskötsel tjänsten:
Gräsklippning
Kantskärning
Trimning
Beskärning av träd och buskar
Häckklippning
Lövupptagning (Lövblåsning, krattning av löv, grenar och kottar)
Ogräsbekämpning
Rensning av rabatter
Skötsel av gångar
Röjning
Underhåll och renovering
Det här ingår inte i allmänna trädgårdsskötsel tjänsten
Trädhuggning
Jordförbättring av rabatter
Gödsling
Nyplantering växter
Innan vi kommer
Det är viktigt att du skall lämna erforderligt tillträde samt se till att arbetsplatsen är i sådant skick att
arbetet kan utföras. På så sätt slipper du bli debiterad för extra tid.
Du ska tänka på att:
- Vi ska ha tillgång till tomten
- Vi ska ha tillgång till vatten samt el
- Frigöra platsen från saker som kan hindra korrekt utförandet av arbetet samt förlänga arbetstiden (tex partytält, bord, stolar, osv)
ÄNDRINGAR OCH TILLÄGG
Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt
är avtalat mellan parterna skall bekräftas skriftligen av kontraktsparterna för att bli gällande.
PERSONUPPGIFTSANSVARIG
Respektive bolag enligt ovan som du lämnat personuppgifter till är personuppgiftsansvarig för
behandling av dina uppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig
lagstiftning.
INSAMLING AV INFORMATION
Vi samlar in information från dig när du bokar/beställer våra tjänster både via hemsidan och per
telefon eller när du på annat sätt har kontakt med Trädgårdsfixarna.
VÅR ANVÄNDNING AV DINA PERSONUPPGIFTER
Vi på Trädgårdsfixarna använder personuppgifter för att på bästa sätt kunna tillhandahålla de tjänster vi erbjuder.
De personuppgifter vi samlar in och behandlar om dig i egenskap av kund är:
Namn och identifikationsnummer (personnummer, nationellt id eller
organisationsnummer)
Adress
Telefonnummer
E-post
Kundnummer
Annan uppgift som krävs för att vi ska kunna genomföra våra tjänster enligt avtal
Vi använder därför dina personuppgifter för följande syften:
Administration och fullgörande av avtal samt i syfte att tillvarata våra rättsliga intressen
vid en tvist
Administration av RUT-avdragsansökningar
Marknadsföring, inklusive kundanpassad direktreklam
Metod- och affärsutveckling
Fullgöra våra rättsliga skyldigheter samt förebygga och beivra brott
KÄLLA TILL DINA PERSONUPPGIFTER
De personuppgifter vi använder om dig har du lämnat till oss eller så har vi fått dem från
offentliga databaser. Vi inhämtar inga uppgifter från andra källor. Du lämnar uppgifter såsom
namn, personnummer, adress och telefonnummer vid beställning av tjänster och vid lämnande
av instruktion för utförande av våra tjänster.
För att kunna ingå avtal med oss på Trådgårdsfixarna och för att vi ska kunna tillhandahålla dig våra
tjänster är det ett krav att du lämnar dina personuppgifter till oss. Om du inte lämnar uppgifterna
kan vi tyvärr inte ingå avtal med dig eller tillhandahålla dig våra tjänster.
AUTOMATISERADE BESLUTSFATTANDE
Vi använder oss inte av automatiska processer för att fatta beslut som i betydande grad påverkar
dig.
LAGRINGSTID FÖR DINA PERSONUPPGIFTER
Vi sparar bara dina personuppgifter så länge de behövs och tar därefter bort dem ur våra
system. I vissa fall kan vi behöva spara dina uppgifter under en längre tid, t.ex. om det krävs för
att uppfylla lag eller för att tillvarata våra intressen vid tvist.
UTLÄMNING AV DINA PERSONUPPGIFTER
Trädgårdsfixarna kan komma att lämna ut dina personuppgifter till tredje part, såsom IT-leverantörer och företag som vi samarbetar med för att tillhandahålla våra tjänster. Dina personuppgifter kan även komma att användas vid den finansiella revisionen.
Vi kan i vissa fall också behöva lämna ut uppgifter på begäran av myndigheter eller till andra parter inom ramen för domstols- eller företagsförvärvsprocesser eller liknande.
Vi kommer inte att sälja dina personuppgifter till någon annan.